Nieuws

Update Tahiti

25 Nov 2015
Zaterdag 21 november om 13.00 uur verzamelde alle leerlingen op het station van Delft. Daar namen we de trein naar schiphol om vervolgens via Parijs en Los Angeles naar Tahiti te vliegen. Dit was een reis van 27 uur.
Op Tahiti werden we feestelijk onthaald door de lokale scholieren. Dit gebeurde met bloemen en dans. Onze leerlingen zijn daarna meegegaan met de gastgezinnen en hadden daarna een rustige dag.
Maandagochtend moesten we verzamelen op het schoolplein om vervolgens naar de gymzaal te gaan. Daar kregen we een aantal traditionele dansen te zien, waaronder een echte "Haka". Na deze optredens moesten de leerlingen een presentatie geven over hun eigen land en school.
In de middag zijn we met de bus naar Papeete gegaan. Dit is de hoofdstad van Tahiti en hebben daar verschillende dingen over de lokale cultuur geleerd. We hebben de dag afgesloten met een beach soccer toernooi.
Vandaag zijn we erg vroeg vertrokken naar de haven van Tahiti. Daar hebben we de veerboot genomen naar Mores. Dit is een eiland naast Tahiti op ongeveer 30 minuten varen. We hebben hier de dag doorgebracht op een heel klein eiland. We hebben gezwommen met de blacktip shark en de sting-ray. Daarnaast konden we genieten van de zon en waren er kano's om de golven te trotseren. Een geweldige dag om nooit meer te vergeten.
Voor nu wensen we jullie veel plezier met werken, wij gaan nu slapen.

Op de school eten alle leerlingen een warme maaltijd in de aula.

Vandaag op het menu: Patat, hamburger en boontjes!

En voor de Tahitianen: Stroopwafels!